Friday 26 April 2013

KISAH AKU DAN JUANDAJAYA (3)


Semasa pertemuan pertama antara Dr Juandajaya dengan Isham, kami telah berjanji bahawa akan diadakan pertemuan kedua. Pertemuan kedua mahu diadakan setelah di pihak Isham mengadakan sedikit perbincangan dengan sebilangan rakan-rakan dalam Parti PR. Perbincangan tentang keadaan Mufti Perlis itu dengan PRU yang tidak lama berkunjung tiba.


Tidak lama kemudian, aku dapat sms dari Isham. Dia menyatakan bahawa ada seorang pimpinan tertinggi PR mahu berjumpa dengan aku dan Isham. Katanya ada perkara yang mahu dibualkan. Mengikut janjinya lebih kurang pukul 12 pagi ke atas. Aku bersetuju. 


Apabila mendapat sms itu, banyak perkara yang aku fikirkan. Antara perkara yang aku fikirkan, kemungkinan besar perkara yang mahu dibincangkan adalah berkaitan dengan Juandajaya. Lebih-lebih lagi, pertemuan dengan pemimpin PR tersebut berlaku sehari sebelum pertemuan kali kedua antara Juandajaya dan Isham berlaku.

Ternyata, pertemuan kali ini tidak ada kaitan langsung dengan mufti perlis terbabit, tetapi lebih kepada perbincangan tentang projek yang dilakukan oleh sebilangan pihak untuk mengagalkan usaha merampas putrajaya dari tangan BN. Perbicangan pada malam itu, tidak lebih sekadar memikirkan kaedah yang berkesan bagi hadapi perkara tersebut. projek tersebut berjaya diatasi dengan baik.


Keesokannya, pertemuan antara Juandajaya, Isham dan salah seorang pimpinan PR telah berlaku. Banyak perkara yang dibincangkan yang mendatangkan satu solusi yang menarik juga pada malam itu. Antara solusinya adalah…..

Bersambung….  






1 comment: